Türkçe Yardım Forumu Servisi ( www.webyardim.org ) 2008 - 2017

Hoşgeldiniz!, Misafir
3499 Gündür yayındayız Toplam Mesajınız: 16777215
 
AnasayfaAramaSSSHtml Deneme AlanıTopListKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En son konular
» Tüylü Kaçak izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:47 pm

» Cesur tom ve sihirli ayna izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:46 pm

» GEzegen 51
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:45 pm

» Büyüler Evi Sihirbaz kedi izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:42 pm

» Seni Seviyorum Adamım izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:40 pm

» Olmaz böyle şey izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:39 pm

» Sen benim herşeyimsin izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:38 pm

» Kral berber izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:38 pm

» Sessiz Yalanlar izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:37 pm

» Küçük ortak izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:36 pm

Kimler hatta?
Toplam 16 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 16 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 163 kişi C.tesi Nis. 03, 2010 9:02 pm tarihinde online oldu.

Paylaş | 
 

 Jetler, düşmeden önce Yazıcıoğlu’nun tepesindeydi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Blackdream
Yönetici
Yönetici
avatar

Erkek
Zodyak : Akrep
Mesaj Sayısı : 56277
Yaş : 31
Nereden : Bursa
İş : Makine Teknikeri
Kayıt tarihi : 24/01/08
Rep Puanı : 28
Rep Puanı : 231948

MesajKonu: Jetler, düşmeden önce Yazıcıoğlu’nun tepesindeydi   Paz Mart 24, 2013 4:56 pm

BBP Lideri Muhsin Yazıcıoğlu ve beş arkadaşının hayatını kaybettiği
helikopterin düşmesi olayının üzerinden 4 yıl geçti. Bu süre zarfında
soruşturmada çok önemli bulgulara ulaşıldı. Bu kapsamda radar uzmanları
ve pilotlardan oluşan ekibin yaptığı teknik analize göre, helikopter
düşmeden 4 dk önce jetlerin Yazıcıoğlu ve arkadaşlarını taşıyan
helikopterin tepesinde olduğu anlaşılıyor. Ayrıca helikopterin nasıl
düştüğüne ilişkin gerçek veriler kullanılarak hazırlanan simulasyon
soruşturmayı yürüten Özel Yetkili Malatya Cumhuriyet Savcılığı'na teslim
edildi.

Bugüne kadar kamuoyuna yansıyan bulguların ötesinde
Gazeteci Köksal Akpınar'ın kaleme aldığı "Kanlı Çukur" kitabında,
Yazıcıoğlu ve arkadaşlarının hayatını kaybettiği helikopterin düşmesi
olayıyla ilgili çarpıcı bilgi ve belgelere yer veriliyor. Kitapta,
kamuoyuna hiç yansımayan önemli tespitlerde yer alırken, bunların
arasında kitaba değerlendirmelerde bulunan radar uzmanları ve
pilotların, düşmeden 4 dk. önce jetlerin, helikopterin tepesinde
olduğuna ilişkin yaptıkları analiz dikkat çekiyor. 25 Mart 2009
tarihinde Kahramanmaraş'ın Çağlayancerit
ilçesinden 14.43'de kalkan helikopter içinde BBP Lideri Muhsin
Yazıcıoğlu, BBP'li Erhan Üstündağ, Yüksel Yancı, Murat Çetinkaya, İHA
Muhabiri İsmail Güneş ve Pilot Kaya İstektepe'yi taşıyordu. Helikopter
15.03'te Keş Dağları'nın eteklerine düşmüştü. O sırada radarlar 4 dakika
47 saniye kararmış ve bu durumu Genelkurmay Başkanlığı, "Doğu bölgesindeki tüm radarlar arızaya girdiği için görüntü alınamadı şeklinde" açıklamıştı. Genelkurmay
Başkanlığı açıklamasında, iddia edildiği gibi helikopterin havadaki
jetler tarafından düşürülebilmesi için 4 dakika 47 saniyelik zaman
diliminin yeterli olmadığını vurguluyordu. Çünkü düşen helikopterin enkaz
mahalline, en yakın Merzifon'dan kalkan MJ524 iz numaralı F-16 savaş
uçağının 28,5 km uzağında olduğunu iddia ediyordu. Fakat "Kanlı Çukur"
kitabında uzmanların yaptığı değerlendirmelere göre, helikopter düşmeden
4 dakika önce yani saat: 14.59 da savaş uçaklarıyla helikopterin bir
noktada kesiştiği iddia edildi.

JETLER HELİKOPTERE 28,5 KM’DEN ÇOK DAHA YAKINDI

Genelkurmay Başkanlığı, soruşturmayı yürüten Özel Yetkili Cumhuriyet
Savcılığı'na gönderdiği gizli ibareli sunum dosyasında helikopterin
düştüğü zaman dilimi olan 15.03'te Merzifon'dan kalkan MJ524 iz numaralı
F-16 savaş uçağı TC-HEK işaretli helikopterin bulunduğu enkaz
mahalline 28,5 km uzağında görülüyor. Genelkurmay Başkanlığı'nın
yaptığı hesaplama da temel bir hata bulunduğunu belirten uzmanlar, üç
jetin Yazıcıoğlu'nu taşıyan helikopterin Saat 14.58-14.59 zaman
aralığında aynı noktada buluştuğunu belirtiyor. DDK'da, İsmail Güneş'in
helikopter içinde çektiği fotoğraflardan helikopterin muhtemel uçuş
rotasını belirlemişti. Bu kapsamda belirlenen uçuş rotasına göre,
helikopterin F4 savaş uçaklarıyla saat 14.58–14.59'da karşılaşma
ihtimali güçleniyor. Helikopterin düşmesine 4–5 dakika öncesinde savaş
uçaklarının, Genelkurmay'ın raporunun aksine zaman zaman alçaktan uçtuğu
ve helikoptere çok daha yakın mesafede olduğu anlaşılıyor. Ve tam da bu
nokta da helikopter ile F4-F16 savaş uçaklarının hava da karşılaşma
olasılığı ortaya çıkıyor. En azından helikopter ile savaş uçaklarının
arasındaki mesafesinin 28,5 km. olmadığı açıkça belli oluyor.

SAVAŞ UÇAKLARI ALÇAK İRTİFADAN UÇUYORDU

Genelkurmay Başkanlığı'nın Özel Yetkili Savcılığa gönderdiği radar
izlerinin yer aldığı Lahika3 dosyasındaki haritalı radar iz kayıtlarına
göre savaş uçaklarının alçaktan uçtuğu belli oluyor. Lahika3'deki radar
iz kayıtlarına göre savaş uçaklarından MJ524 iz numaralı F-16'nın, saat:
14.58'de yaklaşık 6600 metre yüksekten uçtuğu görülüyor. O sırada F-16
tam da helikopterin bulunduğu güzergahta uçuşunu gerçekleştirip, kalkış
yaptığı yer olan Merzifon'a inişini gerçekleştiriyor. Aynı güzergahta
uçan HH721 iz numaralı F-4 savaş uçağı ise 14.58'de ortalama 8400 metre
yüksekten uçarak saat:14.58'de helikopterin muhtemelen olabileceği
noktada uçuşunu gerçekleştiriyor. HH721 iz numaralı F–4 savaş uçağı da
Erhaç Havalimanına 15.41'de iniş yapıyor. Bu iki savaş uçağının yanında
bir başka savaş uçağı daha aynı noktaya doğru uçuşunu gerçekleştiriyor.
Üç savaş uçağının havada olması, Yazıcıoğlu ile birlikte 6 kişiyi
taşıyan helikopterin uçuş güzergâhında olduğu yerde kesişme ihtimalini
artırıyor. Üçüncü hava aracı ise HK046 iz numaralı olan F–4 savaş uçağı.
Bu uçak ilginçtir Yazıcıoğlu'nu taşıyan TC-HEK işaretli helikopterin Çağlayancerit'ten
havalandığı 14.43'den iki dakika sonra 14.45'te Malatya Erhaç
Havalimanından kalkıyor. Saat: 14.58'de ise diğer iki savaş uçaklarının
olduğu noktaya doğru geliyor. 14.58–14.59 zaman dilimi aralığında F–4
savaş uçağı ortalama 4 bin metre yüksekten uçuyor. Kısaca söylemek
gerekirse Genelkurmay Başkanlığı'nın Savcılığa gönderdiği radar iz
raporlarına göre 3 savaş uçağı ile 15.03'de düşen helikopterin havada
birbirlerine çok daha yakın şekilde, uçuş yaptıkları anlaşılıyor.

‘JETLERİN DÜŞÜRDÜĞÜNE İLİŞKİN ŞÜPHELER ARTIYOR’

Konuyla ilgili "Kanlı Çukur" kitabına değerlendirmelerde bulunan Emekli
Hava Albay Mustafa Hacımustafaoğulları, saat 14.59'da helikopter ile
jetlerin bir noktada buluşması jetlerin helikopteri bilerek veya
bilmeyerek düşürdüğüne ilişkin şüpheleri artırdığını belirtti.
Hacımustafaoğulları'nın yaptığı analiz şöyle: "Genelkurmay
Başkanlığı'nın bugüne kadar hazırladığı raporlarda, jetlerin helikoptere
mesafesinin 28,5 km olduğunu söylüyordu. Ortaya çıkan belgeler ile
bunun doğru olmadığı anlaşılıyor. Jetlerin helikoptere çok daha yakın
mesafede uçtuğu anlaşılıyor. 14.43'de helikopter Çağlayancerit'ten
kalkış yaptıktan sonra 2 dakika sonra HK046 iz numaralı F4'ün kalkış
yapıp helikopterin uçtuğu istikamette uçması bir tesadüf olamaz.
Dolayısıyla diğer savaş uçaklarıyla saat: 14.59'da bir noktada buluşması
jetlerin helikopteri düşürdüğüne ilişkin kuşkuları daha da
artırmaktadır. Kısaca şunu söyleyebiliriz. Jetler, saat: 14.59'da
helikopterin tepesindeydi. Dolayısıyla 14.59'da helikopter jetler ile
karşılaşmasıyla jetlerin oluşturduğu türbülans ve jetlerin egzoz gazları
helikopter motorunu etkilemiş olabilir. Pilotunda egzoz gazının olumsuz
etkisiyle kontrol zayıflaması yüzünden 3-4 dakika ancak havada
tutunabildiği anlaşılıyor. Zaten pilotunda kanında yüksek oranda
karbonmonoksit tespit edilmişti. Belki de kaza kırım ekibinin raporunda
dile getirdiği pilotta oluşan vertigo bu nedenle oluştu."

‘UÇUŞ PLANLAMASIYLA İCRA EDİLEN UÇUŞ FAALİYETİ ÖRTÜŞÜYOR MU?’

Emekli Hava Albay Hacımustafaoğulları değerlendirmesinde ayrıca savaş
uçaklarının kalkış yapmadan önceki planlarıyla icra edilen uçuş
faaliyetinin aynı olup olmadığının araştırılması gerektiğini dile
getiriyor. Hacımustafaoğulları: "Jetleri uçuran pilotlar uçuştan önce
görevleriyle ilgili brifing yapar. Brifing de uçuş ile ilgili tüm
ayrıntılar koldaki uçucular tarafından paylaşılır. İcra edilen uçuş
faaliyetinin yerdeki planlamaya uygun yapılması temel esastır. Uçuşun
tamamlanmasına müteakip inişten sonra görevin değerlendirilmesini içeren
görev sonu brifingi yapılır. Uçuştan önce yapılan planlama ile icra
edilen uçuş faaliyetleri birbiriyle tamamen örtüşüyor mu?" Sorunun
cevabının araştırılması gerektiğinin altını çiziyor.

PATLAMA SESİNİ DUYAN KÖYLÜLERİN İHBARI, DİKKATE ALINMADI

Öte yandan "Kanlı Çukur" kitabında DDK'nın konuyla ilgili yaptığı çok
önemli bir tespite de veriliyor. Jetler ile Yazıcıoğlu'nun helikopteri
karşılaşma olasılığına ilişkin DDK, patlama sesini duyan köylülerin
ihbarda bulunduğuna vurgu yapıyor. DDK raporunda, savaş uçakları ses
hızını aştığında patlama sesi duyulabileceğine işaret ediyor. Konuyla
ilgili DDK, bilimsel olarak yaptığı araştırmada "Hareketli ses
kaynağının hızı, sesin yayılma hızını geçince, ses, patlama sesi olarak
duyulur" sonucunu raporuna yansıtıyor. Helikopterin düştüğünü gören
çevre köyü sakinlerinin patlama sesini duyduklarını dile getirmiş
olmaları da ayrı bir önem kazanıyor. DDK görgü tanıklarının ifadelerine
atıf yaparak şu tespiti yapıyor: "Kurucaova, Tekir Alaçayır
Mahallesi-Deli Höbek dağı, Ahmetçik, Saraycık, Kınıkkoz, AslanBey
Çiftliği, Andırın, Yeniyapan, Düzbağ ve diğer bazı köylerden patlama
sesi duyulduğu ihbarı yapıldığı bilinmektedir. Yapılan ihbarlarda
patlama sesi; şiddetli, çok şiddetli, gök gürlemesi gibi, deprem gibi
evler sarsıldı şeklinde tarif edilmiştir. Helikopterin sözü edilen
köylerden geçmediği ve kaza kırım raporuna göre bir patlama da olmadığı
göz önüne alındığında bu patlama seslerinin, ses hızını aşan uçaklardan
kaynaklandığı düşünülmektedir."

Öte yandan Gülefer
Yazıcıoğlu'nun avukatı Selami Ekici'nin radar uzmanları, pilotlar ve
mühendislerin içinde olduğu bir ekip tarafından olayın simülasyon
görüntüsü de hazırlandı. Soruşturmayı yürüten savcılığı da teslim edilen
simülasyon, DDK'nın yaptığı tespitler, İsmail Güneş'in çektiği
fotoğraflar, helikopterin sürati, yerden yüksekliği, jetlerin irtifa
bilgileri hesaplanarak hazırlandığı iddia edildi. Simülasyon görüntüsüne
göre de saat: 14.59'da helikopter jetler ile karşılaşıyor.


Granada Yayınları'ndan çıkan ve raflardaki yerini alan "Kanlı Çukur"
kitabında suikast şüphesine ilişkin bugüne kadar hiç yayınlanmayan bilgi
ve belgeler yer alıyor.
CHA

_________________________________________________


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.webyardim.org
 
Jetler, düşmeden önce Yazıcıoğlu’nun tepesindeydi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Yüce Dağ Başına Yağan Kar İdim...(Kırıkkale/Keskin-Hacı Taşan-Plaktan Yazıldı)
» En kaliteli Film izleme yazılımı >>K-Lite<<
» İstikşaf Çalışmaları-1
» arapça SECDE AYETLERİ
» msn yazı tipinden sıkılanlara

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türkçe Yardım Forumu Servisi ( www.webyardim.org ) 2008 - 2017 :: GeneL Forum :: Haber Özetleri-
Buraya geçin: