Türkçe Yardım Forumu Servisi ( www.webyardim.org ) 2008 - 2017

Hoşgeldiniz!, Misafir
3499 Gündür yayındayız Toplam Mesajınız: 16777215
 
AnasayfaAramaSSSHtml Deneme AlanıTopListKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En son konular
» Tüylü Kaçak izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:47 pm

» Cesur tom ve sihirli ayna izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:46 pm

» GEzegen 51
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:45 pm

» Büyüler Evi Sihirbaz kedi izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:42 pm

» Seni Seviyorum Adamım izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:40 pm

» Olmaz böyle şey izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:39 pm

» Sen benim herşeyimsin izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:38 pm

» Kral berber izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:38 pm

» Sessiz Yalanlar izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:37 pm

» Küçük ortak izle
tarafından Blackdream Paz Ağus. 20, 2017 2:36 pm

Kimler hatta?
Toplam 8 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 8 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 163 kişi C.tesi Nis. 03, 2010 9:02 pm tarihinde online oldu.

Paylaş | 
 

 Askerlik Kanunu değişiyor

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Blackdream
Yönetici
Yönetici
avatar

Erkek
Zodyak : Akrep
Mesaj Sayısı : 56277
Yaş : 31
Nereden : Bursa
İş : Makine Teknikeri
Kayıt tarihi : 24/01/08
Rep Puanı : 28
Rep Puanı : 231948

MesajKonu: Askerlik Kanunu değişiyor   Çarş. Mayıs 09, 2012 10:17 am

Askerlik Kanunu değişiyor



















Askerlik Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı TBMM Başkanlığı'na sunuldu.

Tasarıya
göre, askerlik şubeleri başkanlıklarınca kısa sürelerle teşkil edilen
ve etkinliği kalmayan askerlik meclisleri, ilk yoklama ile yedeklik
yoklaması işlemleri kaldırılacak. Yükümlülerin sağlık muayeneleri, aile
hekimlerince yapılabilecek.

Askeri hastane bulunmayan yerlerde,
engelli, yatalak, uvuz kaybı, gibi gözle görülür rahatsızlığı bulunanlar
hakkında 'askerliğe elverişli değildir' raporu, askerlik şube başkanı
ve mülki amirliklerince görevlendirilecek resmi iki doktordan oluşan
geçici sağlık kurullarınca verilebilecek.

Fakülte ya da yüksek
okul öğrencilerinin askerliği erteleme şartlarından olan okula devam
mecburiyeti ve iki yıl üst üste sınıfta kalmama zorunluluğu
kaldırılacak.

Dış kaynaktan temin edilen muvazzaf subay
adayları, rütbe takmadan önce subay temel askerlik ve subaylık anlayışı
kazandırma eğitimine tabi tutulacak.

Astsubayların da birinci dereceye yükselebilmesine imkan tanınacak.

Askerlik
hizmeti sırasında veya bu hizmeti tamamladıktan sonra fakülte ve yüksek
okulları bitirenlere sözleşmeli subay veya astsubay olabilme imkanı
gelecek.

Her yıl 1 Ocak-30 Haziran tarihleri arasında yapılan
yoklama ile 1 Temmuz-31 Ekim tarihleri arasında yapılan son yoklama
uygulamasına son verilecek; yoklama işlemleri, 1 Ocak gününden başlamak
üzere yaklaşık 14 aylık süreye yayılacak.

TBMM Başkanlığı'na
sunulan Askerlik Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı'na göre, yoklama devri, askerlik çağının başlangıcından
muvazzaflık hizmetinin başlangıcına kadar geçen süre olacak. Tasarıyla,
seferberlik veya olağanüstü hallerde 19 yaşında bulunanların askere
alınmalarına imkan tanıyan düzenleme yürürlükten kaldırıldı.

Her
yıl 1 Ocak-30 Haziran tarihleri arasında yapılan yoklama ile 1
Temmuz-31 Ekim tarihleri arasında yapılan son yoklama uygulamasına son
verilecek; yoklama işlemleri, 1 Ocak gününden başlamak üzere yaklaşık 14
aylık süreye yayılacak.

Asker alma işlemleri Milli Savunma
Bakanlığı'nca yürütülecek. Mevcut düzenlemede, asker almak işlerinde
Türkiye Cumhuriyeti kolordu mıntıkalarına, kolordu mıntıkaları askerlik
dairelerine, askerlik daireleri askerlik şubelerine ayrılmıştı. Şubeler
dairelere, daireler fırka veya kolordulara ve kolordular Müdafaai
Milliye Vekaletine bağlıydı.

Tasarıyla, MERNİS, Adres Kayıt
Sistemi ve Milli Savunma Bakanlığı Bilgi Sisteminin yürürlüğe girmesiyle
birlikte uygulama alanı kalmayan ilk yoklama ve son yoklama işlemleri
kaldırılarak; yoklama, yükümlülerin askerliğe elverişlilik ve öğrenim
durumları ile meslek ve niteliklerinin belirlenmesi işlemlerini
kapsayacak şekilde yeniden tanımlandı. Buna göre, 'yükümlülerin sağlık
muayenelerinin yapılarak askerliğe elverişli olup olmadıkları, öğrenim
durumları, meslekleri ve niteliklerinin belirlenmesi' işlemine yoklama
denecek.

Yükümlülerin yoklama işlemleri yaklaşık 14 aylık bir
süreye yayılacak. böylelikle, yoklama kaçağı sayısı ve yoklama
dönemlerinde askerlik şubeleri önünde oluşan yükümlü yoğunluğu
azaltılmış olacak.

Askerlik çağına gireceklerin kimlik bilgileri
İçişleri Bakanlığı'nca her yıl Ekim ayında Milli Savunma Bakanlığı'na
bildirilecek.

Askerlik çağına girenler ile bunlarla işleme tabi
olanların yoklaması, her yıl 1 Ocak günü başlayacak ve o yıl askerlik
çağına giren doğumluların silahaltına alınacağı ilk celp ve sevk
tarihinin bitimine kadar devam edecek.

SAĞLIK MUAYENELERİ AİLE HEKİMLERİNCE YAPILABİLECEK

Yükümlülerin
sağlık muayeneleri Türk Silahlı Kuvvetleri sağlık yeteneğine ilişkin
yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara göre yapılacak. Bu muayeneler,
askerlik şubesinin bulunduğu yerde öncelikle varsa aile hekimi
tarafından, yoksa en yakın resmi sivil sağlık kuruluşunda veya asker
hastanelerinde tek tabip tarafından yapılacak.

Yükümlüler
hakkında ertesi yıla bırakma, sevk geciktirmesi veya 'askerliğe
elverişli değildir' kararlı sağlık raporlarını tanzim etmeye yetkili
makam, asker hastanesi sağlık kurulu olacak. Ancak asker hastanesi
bulunmayan yerlerdeki sağlık raporları, askerlik şubesi başkanı veya
vekili ile mülki amirliklerce görevlendirilen resmi iki sivil (varsa
biri aile hekimi) tabipten teşkil edilecek geçici sağlık kurulunca
verilebilecek.

Tasarıyla, illerde vali veya yardımcısı,
askerlik şubesi başkanı, iki hekim ve il nüfus ve vatandaşlık işleri
müdüründen; ilçelerde kaymakam, askerlik şubesi başkanı, iki hekim ve
nüfus müdüründen oluşan yükümlülerin tahsil, mesleki ve kimlik bilgileri
ile sağlık durumlarını tespit eden askerlik meclisleri günün gelişen
koşullarında etkinliğini yitirdiğinden kaldırılıyor. Bu işlemler bundan
sonra askerlik şubelerince yapılacak.

Askere çağrılan kişiler,
kimliğini ve öğrenim durumlarını gösterir belgelerle yurtiçinde askerlik
şubelerinde, yabancı ülkelerde ise elçilik veya konsolosluklarında
bizzat bulunmaya mecbur olacak. Bulunamayacak derecede hastalık veya
arızası olanlar, hükümlü, tutuklu olanlar, lise veya yükseköğrenimde
olup henüz okullarını bitirmemiş olanlar; rapor veya onaylı öğrenim
durumlarını gösterir belge göndermeye, hükümlülük veya tutukluluklarının
nedenini bildirmeye mecbur olacak. Askerlik şubeleri, elçilik veya
konsolosluklar da ihtiyar meclis ve heyetlerinden, kişilerden ve ilgili
kurumlardan yapılacak işlemleri sormaya ve askerliklerini bu sorgu
neticesine ve muayenelerine göre kararlaştıracak.

Askerliğe
elverişli olup olmadıklarının tespiti için asker hastanesine
gönderilenlerin asker hastanesinde teşhis amacıyla geçen sürelerindeki
iaşe bedelleri de devletçe ödenecek.

ERTELEME KOŞULLARI

Tasarıyla,
askerlik işlemlerinin ertelenmesine neden olan hallerden bazıları
yeniden düzenlendi. Lise veya dengi okullarla fakülte ve yüksekokullarda
öğrenim görenlerin askerlikleri; bitirdiği okulun dengi veya daha aşağı
seviyedeki bir öğretim kurumuna kayıt yaptırmamak, yoklama kaçağı veya
bakaya kalmamak ve 29 yaşını geçmemek kaydıyla; mezun oluncaya ya da
ilişkileri kesilinceye kadar ertelenebilecek.

Yurtdışında
öğrenim görenlerin askerlikleri de öğrenciliklerinin Türkiye'de
tanınmasının ardından ertelenebilecek. Ancak buna göre askerlikleri
ertelenenler, seferberlik halinde ihtiyaca göre asker edilebilecekler.
Bu kapsamdaki yükümlüler; okul, ilişik kesme, mezuniyet ve kayıt
dondurma gibi durum değişikliklerini, değişikliğin gerçekleştiği
tarihten itibaren 2 ay içerisinde askerlik şubesine bildirecek.

Savaş
zamanı hariç olmak üzere; bir baba veya ananın iki oğlundan biri
askerdeyken diğer oğlu, ikiden fazla oğlu olanlardan ikisi askerde iken
diğerleri, oğullarından biri muvazzaf askerlik hizmetini bitirinceye
kadar askere sevk edilmeyecek. Bu düzenlemenin uygulanmasında 20
yaşından küçük olanlar ile geçime yardım edemeyecek derecedeki maluller
hesaba katılmayacak.

Kardeş sevk tehirinde bulunulabilmesi için
ananın dul olması şartı kaldırılacak. Bugünün şartlarında 15 yaşından
küçük bir çocuğun aile bütçesine katkı sağlamasındaki zorluk dikkate
alınarak, kardeş sevk tehirinde 20 yaşından küçük olanlar dikkate
alınmayacak.

Yoklama sırasında lise veya dengi okuldan mezun
olduğunu belgeleyenlerin askerlikleri üç yıl, fakülte veya yüksekokuldan
ilişikleri kesilenlerle yüksekokul mezunlarının askerlikleri ise 29
yaşını tamamladıkları yılın sonu esas alınarak iki yıl süreyle
ertelenecek.

Dört yıl ve daha uzun süreli yükseköğretim
kurumlarından yahut bunların dengi olduğu kabul edilen okullardan mezun
olan yükümlülerin askere sevkleri, istekleri halinde mezuniyet
tarihinden itibaren iki yıla kadar, yüksek lisans eğitimini
tamamlayanların ise bir yıla kadar tehir edilebilecek.

Askerlik
çağrısına hasta olduklarından dolayı katılamayan yedek erbaş ve
erlerden, bu durumlarını resmi veya askeri hekim ya da sağlık kurulu
raporuyla tespit ettirenler herhangi bir cezai işleme tabi tutulmayacak.


Askerlik çağına girdikten sonra yapılan yaş değişiklikleri
askerlik işlemlerinde dikkate alınmayacak. Ancak yoklamaları sırasında
aile kütüğünde yazılı yaşları ile görünümleri uyumlu olmayanlardan, yaş
düzeltmelerine engel bulunmayanların yaşlarının düzeltilmesi için
savcıya başvurulacak ve yargılama sonucuna göre askerlikleri
yaptırılacak.

YOKLAMAYA GİTMEYENE 100 LİRA CEZA

Yoklamada
bulundukları yerdeki askerlik şubesi, elçilik veya konsolosluklara
gelmeyen ve mazereti bulunduğuna dair belge ibraz etmeyenlerden,
birlikte yoklamaya tabi oldukları doğumluların sevk yılı içindeki ilk
celp ve sevk tarihinden sonra, son celp ve sevk döneminin bitiminden
önce ele geçen veya kendiliğinden gelenler, hekime ya da asker
hastanesinde muayene ettirilecek. Muayene neticesinde askerliğe
elverişli oldukları anlaşılanlar sınıf ve tertibat yerlerine derhal sevk
edilecek. Bu durumdakilere 100 TL idari para cezası verilecek.

Tasarıyla,
yoklama kaçağı ve bakaya suçları, ilk kez yoklama kaçağı olan ve bakaya
kalan yükümlüler için kabahata dönüştürülüyor ve idari para cezası
yaptırımına bağlanıyor. Talim ve manevra için çağrıldıkları halde
özürsüz gelmedikleri anlaşılan yedek erbaş ve erler hakkında idari para
cezaları uygulanacak ve emsalleri kadar hizmete tabi tutulacak.

Yoklama kaçağı, saklı ve bakayaları bilerek resmi veya özel hizmete alanlar Askeri Ceza Kanunu'na göre cezalandırılacak.

Saklılardan
ele geçen veya kendiliğinden gelenler nüfus kayıtlarına kaydedilmek
üzere nüfus idarelerine gönderilecek. Nüfus idarelerince kaydedilenlerin
bilgileri askerlik şubelerine hemen bildirilecek. Bunlardan
yaşıtlarının ilk celp ve sevk tarihinin bitiminden önce yakalanan veya
kendiliğinden gelenler, yoklamalarını müteakip silah altına alınacak.
Yaşıtlarının ilk celp ve sevk tarihinin bitiminden sonra ele geçen veya
kendiliğinden gelenlere yoklamalarının ardından idari para cezaları
verilecek.

Tasarıyla, muvazzaf subay adaylarından temel
askerlik eğitimini tamamlamadan ayrılanlar ile muvazzaf subaylığa
nasbedildikten sonra deneme süresinin bitimine kadar ayrılanların temel
askerlik eğitiminde veya deneme süresinde geçen sürelerinin ne kadarının
askerlik hizmetinden sayılacağı, bu kişilerin eksik kalan askerlik
hizmetlerini ne şekilde tamamlayacaklarına ilişkin esaslar da
düzenleniyor.

Adres Kayıt Sistemi ve Milli Savunma Bakanlığı
Bilgi Sisteminin yürürlüğe girmesi nedeniyle yedek subay ve
astsubayların her yıl 1 Ocak-30 Haziran tarihleri arasında yapılan
yedeklik yoklaması uygulamasına son verilecek. Sefer görev emri tebliğ
edilen yedek subay ve yedek askeri memurların adres değişikliği
bildiriminde bulunması ve bu yükümlülüğü yerine getirmeyenlerden idari
para cezası alınması uygulamasına son verilecek.

ASKERLER HAKKINDAKİ İHBAR VE ŞİKAYETLER

Tasarıda,
Anayasanın 145. maddesinde yapılan değişiklik doğrultusunda, asker
kişiler hakkındaki ihbar ve şikayetlere uygulanacak usul, Memurlar ve
Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun paralelinde
yeniden düzenlendi.

Anayasa Mahkemesi, teşkilatında askeri
mahkeme kurulan kıt'a komutanı veya askeri kurum amirince, askeri
hakimlere idari sicil verilebilmesine yönelik düzenleme Anayasaya aykırı
bulunarak iptal edildiğinden tasarıda yeni düzenlemeler yapıldı. Buna
göre, Anayasa Mahkemesi kararı doğrultusunda, mahkemelerin bağımsızlığı
ve hakimlik teminatı ilkeleri esas alınarak Askeri Hakimler Kanunu'nun
'Sicil belgeleri ve sicil üstleri' başlıklı maddesi yeniden düzenlendi.

Buna
göre, askeri mahkeme kadrolarında görev yapan askeri hakimlere ve
savcılara idari sicil verilmesi uygulamasına son verilecek. Yardımcı
askeri savcılara ve askeri savcı yardımcılarına yalnızca askeri savcı
tarafından idari sicil verilecek. Askeri mahkeme ve askeri savcılık
kadroları dışında görev yapan askeri hakimlere, sicil üstlerince idari
sicil verilecek.

ASKERİ HAKİMLERE BİNBAŞILIK ŞARTI KALKIYOR

Askeri
hakimlerin birinci sınıfa ayrılma ve birinci sınıf olma kriterleri
arasında yer alan 'binbaşı rütbesinde bulunmak' şartı kaldırılacak.

Tasarıyla,
askeri hakimler; aylık, ek gösterge, ödenek, yargı ödeneği, ek ödeme,
mali, sosyal haklar ve yardımlar ile diğer özlük hakları bakımından,
eşit oldukları hakim ve savcılar hakkındaki hükümlere tabi olacak.

Mevcut
düzenlemede, askeri hakim subaylara Türk Silahlı Kuvvetleri Personel
Kanunu hükümlerine göre izin verilirken, tasarıyla bu değiştiriliyor.
Buna göre, askeri mahkeme kıdemli hakimi ve askeri savcının izinleri
Milli Savunma Bakanlığı'nca; askeri mahkeme ve askeri savcılık
kadrolarında görevli askeri hakimlerin izinleri ise kıdemli hakim veya
askeri savcı tarafından verilecek.

Tasarıda, askeri hakimler
hakkındaki ihbar ve şikayetlerde yapılacak işlemler, adli ve idari
yargıda görevli hakim ve savcılara ilişkin hükümler paralelinde yeniden
düzenleniyor. Somut delillere dayanan isimsiz ve imzasız ihbar ve
şikayetler hakkında da mutlaka araştırma ve inceleme yapılacak,
şikayetten vazgeçilmesi halinde dahi başlatılan disiplin soruşturması
sonuçlandırılacak.

Askerlik Kanunu ile Bazı Kanunlarda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'na göre, Milli Savunma
Bakanı, askeri adalet müfettişince düzenlenen evrakı inceledikten sonra,
soruşturma yapılması için izin verilmesine, disiplin cezası tayinine ya
da soruşturma yapılmasını gerekli görmediği hallerde, soruşturma ve
kovuşturma ile ilgili düzenlenen evrak işlemden kaldırılacak.

Milli
Savunma Bakanı tarafından soruşturma açılmasına izin verilmesi halinde
söz konusu evrak, gereği yapılmak üzere ilgilinin görevli bulunduğu yere
en yakın askeri mahkemenin savcısına gönderilecek. Askeri Yargıtay
kadrolarında savcılık ve tetkik hakimliği ile Askeri Yüksek İdare
Mahkemesi kadrolarında savcılık ve raportörlük görevi yapan askeri
hakimler ile Milli Savunma Bakanlığı kadrolarında görevli askeri
hakimler hakkında düzenlenen evrak, Genelkurmay Başkanlığı'nın bulunduğu
yerde kurulan askeri mahkemenin savcısına gönderilecek.

Askeri
savcı tarafından iddianame düzenlenmesi halinde, iddianamenin kabulü ya
da iadesi konusunda karar verilmek üzere soruşturma evrakı ve düzenlenen
iddianame, Askeri Yargıtay'a gönderilecek. Askeri Yargıtay Başkanlar
Kurulu'nun belirleyeceği daire, iddianamenin kabulüne veya iadesine
karar verecek.

Haklarında iddianamenin kabulüne karar verilen
askeri hakimlerin kovuşturması, iddianameyi değerlendiren Askeri
Yargıtay dairesinde yapılacak. İddianamenin kabulünden itibaren Askeri
Yargıtay dairesinde yapılacak kovuşturmada, savcılık görevini Askeri
Yargıtay Başsavcılığı yürütecek.

Askeri hakimlerin genel yargıya
tabi şahsi suçları hakkında genel hükümler uygulanacak. Ağır ceza
mahkemesinin görevine giren suçüstü hallerinde soruşturma genel
hükümlere göre yapılacak. Soruşturma yetkili Cumhuriyet Başsavcısı veya
Başsavcı vekilleri tarafından bizzat yürütülecek. Bu tür durumlar Milli
Savunma Bakanlığı'na bildirilecek.

Askeri hakimler, mahkemelerin
bağımsızlığı ve hakimlik teminatı esaslarına göre görev yapacak. Hiçbir
organ, makam, merci veya kişi, yargı yetkisinin kullanılmasında
mahkemelere ve hakimlere emir ve talimat veremeyecek, genelge
gönderemeyecek, tavsiye ve telkinde bulunamayacak. Askeri hakimler
azlolunamayacaklar. Bir mahkemenin veya kadronun kaldırılması nedeniyle
de olsa aylık ve ödeneklerinden ve diğer özlük haklarından yoksun
kılınamayacak ve kendileri istemedikçe 60 yaşını bitirinceye kadar
emekliye sevk edilemeyecekler.

Ağır ceza mahkemelerinin görevine
giren suçüstü halleri dışında, suç işlediği ileri sürülen askeri
hakimler, yakalanamayacak, üzerleri, konutları ve araçları aranamayacak,
sorguya çekilemeyecek. Ancak durum, Milli Savunma Bakanlığı'na
bildirilecek. Askeri hakimlere, Milli Savunma Bakanlığı tarafından
mesleki unvanlarını gösteren kimlik belgesi verilecek. Askeri hakimlere
hiçbir şekilde askeri görev verilemeyecek.

ÜNİVERSİTE MEZUNLARINA SUBAY OLMA İMKANI

En
az 4 yıl süreli fakülte veya yüksekokulları bitiren kadın veya
erkeklerden muvazzaf subay olmak için başvuranlar 27 yaşından,
lisansüstü öğrenimi tamamlamış olanlar ise 32 yaşından büyük olmamak ve
gerekli şartları taşıması şartıyla Genelkurmay Başkanlığı'nca
gösterilecek, TSK tarafından harp okullarında yetiştirilemeyen veya
yeterince yetiştirilemeyen sınıflarda muvazzaf subaylığa atanabilecek.

Fakülte
veya yüksekokul bitirip TSK'da askerlik hizmetine başladıklarında 27
yaşından, lisansüstü öğrenimini tamamlamış olanlarda ise 32 yaşından
büyük olmayanlardan muvazzaf subaylığa geçmek isteyenler, muvazzaf
subaylığa atanabilecek. Bunlardan, terhislerinin ardından başvuranlar
ile askerlik hizmeti sırasında veya terhislerinin ardından fakülte veya
yüksekokulları bitirip başvuranlar da subaylığa atanabilecek.

Subaylığa
atananlar, askeri eğitimin ardından bir yıllık deneme süresine tabi
tutulacak. Eğitimde başarısız olanlar, TSK'ya uyum sağlayamayanların TSK
ilişikleri kesilecek. Devletin bu sürede yaptığı masraflar, kanuni
faizleriyle birlikte kendilerinden tahsil edilecek.

Temel
askerlik eğitiminden çeşitli nedenlerle ilişiği kesilenlerin temel
eğitimde geçirdikleri süreler ile temel askerlik eğitiminin ardından
subay olarak atananlardan, deneme süresinin bitimine kadar ayrılanların
temel eğitimde ve muvazzaf subaylıkta geçen süreleri, askerlik
hizmetinden sayılacak.

Toplam hizmet süreleri, askerlik
yükümlülük sürelerini karşılayanlar, askerlik hizmetini yerine getirmiş
sayılacak. Muvazzaf subay adayları sağlık, disiplin, mükafat ve ceza
işlemleri bakımından harp okulu öğrencilerinin intibak eğitiminde tabi
olduğu kurallara tabi olacak.

Temel askerlik eğitimleri, takvim
yılının 30 Ağustos tarihine kadar tamamlanacak. Bu kişilerin subaylık
atamaları hangi tarihte olursa olsun, kademe ilerlemesi veya üst rütbeye
yükselmelerine esas olacak atamalarında kararname takvim yılının 30
Ağustos tarihi esas alınacak. Ancak, 30 Ağustos tarihinden sonra subay
olarak atanacaklara bu işlemden dolayı geriye doğru maaş, maaş farkı ve
diğer özlük hakları verilmeyecek.

MECBURİ HİZMET SÜRESİ 5 YIL AZALIYOR

Muvazzaf subayların mecburi hizmet süresi 15 yıldan 10 yıla indirilecek.

Subay
veya astsubaylığa atandıktan sonra yabancı ülkeye 6 ay veya daha fazla
süre ile öğrenim, staj, kurs, ihtisas veya görgü ve bilgilerini artırmak
amacıyla gidenlerin yükümlülükleri, masrafların ödenme şekline
bakılmaksızın, gidiş ve dönüş tarihleri arasında geçen sürenin 2 katı
kadar uzatılacak.

Subay ve astsubaylara, eşinin doğum yapması,
eşinin ölümü, çocuğunun ölümü, kendisinin veya eşinin ana, baba veya
kardeşinin ölümü hallerinin her birinde isteği üzerine 10 güne kadar,
kendisinin veya çocuğunun evlenmesi halinde isteği üzerine 7 güne kadar
ilave izin verilebilecek.

Subay ve astsubaylara, bakmakla
yükümlü olduğu ya da refakat etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek
ana, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır bir kaza
geçirmesi veya tedavisi uzun süren önemli bir hastalığa tutulmuş olması
durumunda, bu durumun sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi
şartıyla, istekleri üzerine, aylık ve özlük hakları korunarak 3 aya
kadar izin verilebilecek. Bu sürenin bitmesinin ardından istekleri
üzerine ayrıca 6 aya kadar aylıksız izin verilebilecek.

Kadın
personele doğum yapmasından önce 8 hafta ve doğum yaptığı tarihten
itibaren 8 hafta olmak üzere toplam 16 hafta süre ile aylıklı izin
verilecek. Çoğul gebelik halinde, doğum öncesi 8 haftalık izin süresine 2
hafta süre eklenecek. Ancak beklenen doğum tarihinden 8 hafta
öncesinden, sağlık durumunun uygun olduğu doktor raporu ile belgelenen
personel, isterse doğumdan önceki 3 haftaya kadar iş yerinde
çalışabilecek. Bu durumda personelin isteği halinde doğum öncesinde
çalıştığı süreler, doğum sonrası izin süresinin bitim tarihinden
itibaren aylıklı izin süresine eklenecek. Doğumun erken gerçekleşmesi
nedeniyle doğum öncesi 8 haftalık izinden kullanılamayan süreler, doğum
sonrası sürelere eklenecek.

Doğumda veya doğum sonrası aylıklı
izin süresi içerisinde annenin ölümü halinde, isteği üzerine subay veya
astsubay olan babaya, anne için öngörülen süre kadar izin verilecek.

Ayrıca
doğum yapan personele, aylıklı izinlerinin bitiminden itibaren başlamak
üzere, en fazla 3 yaşında bir çocuğu evlat edinen kadın personele
çocuğun ana ve babasının rızasının kesinleştiği tarihten veya vesayet
dairelerinin izin verme tarihinden itibaren istekleri üzerine 12 aya
kadar aylıksız izin verilecek.

GENELKURMAY'A "SÖZLEŞMELİ DANIŞMAN" KADROSU

Fakülte
veya yüksekokulları bitirenlerden subay olarak atanmak üzere temel
askerlik eğitimine alınanlar, asteğmenler için ilgili mevzuatında
öngörülen aylık ve mali haklar ile sosyal yardımlardan aynen
yararlandırılacak.

Yabancı ülkede ya da uluslararası
kuruluşlarda görev alacak subay veya astsubaylara, Genelkurmay
Başkanlığı'nın oluru ile ve Milli Savunma Bakanlığı'nın onayı ile 5 yıla
kadar maaşsız izin verilebilecek.

BM Teşkilatı ile Türkiye'nin
üye olduğu ya da imzaladığı anlaşmalarla taraf bulunduğu diğer
uluslararası teşkilatlar nezdinde ateşkesi denetlemek üzere gözlemci
sıfatıyla görev alan ya da barış gücünde görevlendirilen subay ve
astsubaylara, Genelkurmay Başkanlığı'nın oluru, Milli Savunma
Bakanlığı'nın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile 5 yıla kadar
maaşlı izin verilebilecek. Bu personele, görevlendirilen teşkilat
tarafından yapılacak ödemelerin dışında, ayrıca, aynı kararname ile
tespit edilecek tutarda aylık ek ücret de verilebilecek.

Terörle
Mücadele Kanunu kapsamında aylık bağlanan TSK personelinin unvan ve
rütbeleri, görevdeki emsallerinin unvan ve rütbelerine yükseltilecek,
haklarında yapılacak her türlü işlemde yükseltilen unvan ve rütbeleri
esas alınacak.

TSK faaliyetleri ile ilgili alanlarda Genelkurmay
Başkanı'na danışmanlık yapmak üzere, kadro şartı aranmaksızın ve diğer
kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine
bağlı olmaksızın sözleşmeli olarak 10 kişiye kadar Genelkurmay Başkanı
danışmanı çalıştırılabilecek.

Diğer kamu personellerinde olduğu
gibi TSK personeli de birinci derecenin dördüncü kademesine kadar
yükselebilecek. Halen görevde olan personel ile emekli adi malül, vazife
malüllüğü, aylığı bağlananlar ile dul ve yetim aylığı alanların
intibakları gerçekleştirilecek.

Uzman erbaşların her yıl 45 gün
izin alma hakları olacak. Bu iznin 15 günü mazeret izni olarak
kullanılacak. Uzman erbaşlara, mazeret izni dışında, eşinin doğum
yapması, eşinin ölümü, çocuğunun ölümü, kendisinin veya eşinin ana, baba
veya kardeşinin ölümü hallerinin her birinde isteği üzerine 10 güne
kadar, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi halinde isteği üzerine 7 güne
kadar ilave izin verilebilecek.

Doğumda veya doğum sonrası
aylıklı izin veya analık izni süresi içerisinde eşinin ölümü halinde,
isteği üzerine uzman erbaşa anne için öngörülen süre kadar izin
verilecek.

Yangın, deprem, su baskını gibi olağanüstü bir
mazeret dolayısıyla bir yıl içerisinde yılık izin haricinde 30 güne
kadar mazeret izni verilebilecek.

Muvazzaf astsubayların da mecburi hizmet süresi 15 yıldan 10 yıla indirilecek.

Askerlik
yükümlülüğünü kısa dönem er olarak yerine getirenlerle, erbaş ve er
olarak yerine getirenlerden fakülte ya da yüksekokul bitirenler de
sözleşmeli subay olarak istihdam edilebilecek.

Harp
Akademilerinde atamalı veya sözleşmeli olarak görevli sivil öğretim
elemanlarına, disiplin ve cezai hükümler ile diğer hak ve yükümlülükler
açısından TSK'da görevli sivil memurlara uygulanan mevzuat hükümleri
uygulanacak. Bu öğretim elemanları, TSK sosyal tesislerinden ve kamu
konutlarından görevlendirildikleri kadro derecesindeki subaylar gibi
yararlanabilecek, askeri personel ile aralarındaki protokol
münasebetlerinin düzenlenmesinde de aynı esas uygulanacak. Gülhane
Askeri Tıp Akademisi ile Astsubay Meslek Yüksek Okulları'nda atamalı
veya sözleşmeli olarak görevli sivil öğretim elemanları da TSK sosyal
tesislerinden ve kamu konutlarından, görevlendirildikleri kadro
derecesindeki subaylar gibi yararlanabilecek.

Er ve erbaşlara
ödenen harçlıklardaki küsuratlar, harçlıkların ödenmesinde kolaylık
sağlanması amacıyla 1 liraya iblağ edilecek.

Kılıç istihkakını alamayan hak sahipleri için 1 yılık müracaat süresi 3 yıla çıkarılacak.

_________________________________________________


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.webyardim.org
 
Askerlik Kanunu değişiyor
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türkçe Yardım Forumu Servisi ( www.webyardim.org ) 2008 - 2017 :: GeneL Forum :: Haber Özetleri-
Buraya geçin: